15 maart 2009

De halve en de Ventoux





Het was me al eerder opgevallen: er zijn overeenkomsten tussen een beklimming van de Mont Ventoux per fiets en een halve marathon lopen. Beiden zijn ze 21 km, beiden duren ongeveer 1.40. De vraag is wat zwaarder is. Het bos op de fiets is een hel, je wilt voortdurend afstappen. Dat heb ik met de halve marathon niet gehad. Aan de andere kant is de hartslag tijdens het lopen een stuk hoger. Hoewel de cijfers overeenkomen is het eigenlijk niet te vergelijken. Vraag is nog wel of de 1.32.50 (Ventouxrecord) op de halve marathon haalbaar is. We zullen zien.

Opmerkelijk

1 opmerking :

Anoniem zei

Sjaak, grappige zaken...Kanp dat lopen.. Ik zei het al eerder. Ik doe het je niet na. Maar nu over de MV:
Op 30 mei staat de Beaumes de Venise in de agenda. 144 km met de MV in de hoofdrol.Jurjen en Tiny gaan mee. Ik wil vrijdag vroeg vertrekken en zondag avond weer terug zijn. Of zit jij vol dat pinkster weekend. Mooie training voor de MP...Weer eens wat anders dan de LBL vauit Tilff...

http://www.sportcommunication.com/GT/epreuve2.php?langue=1&trophee=129

Gr

jeroen