28 maart 2009

Uitgelopen



Vandaag na twee weken stilstand weer eens hardgelopen. Mijn lijf zat vol adrealine na de teleurstellende 1-1 van mijn voetbalteam, waardoor we definitief afscheid van het kampioenschap namen. Een uitgelezen moment om het vaste rondje weer eens te lopen. In een korte loopbroek en een shirt met korte mouwen. Het weer was niet eens zo geweldig, maar ik had daar gewoon zin in.

Ik heb echt volle bak gelopen. De hartslag zat snel rond de 170 en is lang in die regionen gebleven. Op het laatst zelfs richting de 180. Desondanks was ik een dikke halve minuut langzamer dan een kleine vier maanden terug, toen ik op een avond relatief ontspannen liep. Dat zie je ook in de bovenstaande staatjes terug: de hartslag lag dik tien slagen per minuut lager toen en de snelheid was hoger. Tevreden was ik wel: ik heb het 33 minuten en 33 seconden volgehouden om voluit te gaan.

Sjaak is voorlopig uitgelopen. De laatste weken was de zin om te trainen ook een stuk minder geworden. De lente staat op aanbreken, morgen is het zomertijd en de racefiets mag na een korte flirt in februari weer alle aandacht krijgen. Mijn conditie is natuurlijk nog steeds prima, ondanks een al weken lang durende voorjaarsvermoeidheid. Ik verheug me op de tochtjes in de komende weken en ga fijn uitzien naar de Pantani.

4 opmerkingen :

elma zei

Ga maar weer lekker fietsen dan maar! ;-) Ik ga 19 april de Nike Ladies Run in Hilversum doen. Gewoon leuk, 5km huppelen met de dames. Als ik het binnen een half uur doen zal ik heel blij zijn.

elma zei

Ik ben dus nu officieel heel blij! ;-) 28:06 Voor jou als geboren loper niets natuurlijk maar voor mij als eh... persistent plodder, beter dan ik ooit op gerekend had. Volgende maand 7.5km in Naarden.

Sjaak zei

@Elma
Klasse hoor. Als je je doel haalt is dat fijn welke tijd of afstand het ook is. Velen doen het je niet na.

Sjaak zei

@Elma
Klasse hoor. Als je je doel haalt is dat fijn welke tijd of afstand het ook is. Velen doen het je niet na.