16 november 2008

Kreupel en fit tegelijk

Een lange duurloop stond er in Het Schema. 120 minuten in D1. Loop heel ontspannen. Nou dat maar gedaan. Heel lichtvoetig, voorzover 82 kg lichtvoetig over de straat kan gaan. Het kostte nog moeite om in D1 te komen, want het moest wel ontspannen blijven. Maar 2 uur is wel lang hoor. Het eerste uur ging in via Zeist en de Kromme Rijn naar Amelisweerd. Daar kwam ik op een oud looprondje toen ik nog in Lunetten woonde. Dat maar opgepakt en langs mijn oude huis gekomen. Eenmaal na de 1 uur 40 begonnen mijn benen stijf te worden. Conditioneel was er geen vuiltje aan de lucht. Ik had nog energie en lucht voor nog zo'n rondje. Maar toen de 2 uur om was kon ik niet meer hardlopen. De linkerknie deed pijn en als een kreupele vent kwam ik thuis. Hopelijk kan ik dit meer gaan trainen, want zo zal een marathon nog ver weg blijven.

5 opmerkingen :

Anoniem zei

Oei... stijve benen en pijnlijke knie klinkt ernstig. Heb je hier eerder last van gehad?

Sjaak zei

@Elma
Knie gaat wel weer, na verzorgende zalfjes. Benen zijn vandaag wel weer in orde. Kwestie van stug doortrainen dus. Ik heb nl nog nooit zo lang gelopen achter elkaar.

Jan van Coeverden zei

fietser blijf bij je zadel. hardlopen leidt tot veel blessureleed en weinig vreugde. in de wielrennerij mag je gewoon wat spuiten en slikken, terwijl lopers toch een schoner imago hebben. maar ja, jij hebt geenszins de bouw van een keniaan, je bent voor het lopen te zwaar geschapen zullen we maar zeggen. leef je uit op je fiets en laat het lopen.

Sjaak zei

@Coef
Te zwaar geschapen ben ik niet meer (er is al bijna 9 kilo structureel vanaf en ik ben mijn kleding aan het vervangen). Te groot evenmin, dat is weer lastig bij het fietsen...

Elsje zei

@Sjaak en Coef!: laat het oordeel over al dan niet te zwaar geschapen maar aan mij over ;-)